sandraalinneas.blogg.se

Hej där! Mitt namn är Sandra och jag är en 23-årig student som bor i Stockholm. Här skriver jag om min vardag och sådant som inspirerar mig.

Avkoppling i studiestressen

Kategori: Foto, Vardag

Även när jag har som mest att göra i skolan försöker jag alltid att göra något annat för att varva ner en stund. Väldigt välbehövligt! 


Jag fick denna målarbok av min syster i julklapp. En väldigt bra verklighetsflykt är att bara sitta och färglägga i denna, så avkopplande. 
Igår åt jag lunch hos en kompis som bor på Lappis, studentboendet som ligger vid SU. Hon visade mig stranden som ligger en bit från studentlägenheterna. Tänk att detta ligger cirka 10 minuter från Stockholms universitet! Så skönt att strosa på stranden en stund efter en förmiddag med grupparbete. 

Idag blir studieformen dock läsning, så det är ju helt okej! Ser fram emot att läsa klart Orlando av Virginia Woolf, en väldigt intressant skriven bok. 

Hoppas att ni också kan ta er tid att koppla av mellan studierna då och då! 
Kommentera inlägget här: